Nyitólap » Cikkek » Javítások

Skyrim beállítás tippek-trükkök, javítások
Skyrim beállítás tippek-trükkök, javítások

A Skyrim még kevesebb, mint egy napja érhető el hivatalosan, de a rajongók már elkezdtek a beállító állományokban matatni, hátha sikerül hasznos fogásokat és javításokat találni a leggyakoribb összeomlásokra és a felhasználói felület kellemetlenségeinek kiküszöbölésére. A PC Gamer összeállított egy listát a Reddit, a Skyrim fóruma és a Tweak Guides alapján. Ezekkel a javításokkal kikapcsolható az egér finom görgetés, testre szabható a látószög, kikapcsolható a függőleges szinkronizálás, kiküszöbölhető egy összeomlás, ami akkor jelentkezhet, amikor elindítod a játékot. Olvashattok továbbá néhány olyan beállításról is, amitől még szebben fog kinézni a Skyrim.

Egér finom görgetés kikapcsolása (Disable mouse smoothing)
A Dokumentumok\My Games\Skyrim mappában található SkyrimPrefs.ini-ről készíts biztonsági másolatot, majd nyisd meg, keresd meg a [Controls] részen belül a bMouseAcceleration=1 sort, és változtasd meg erre: bMouseAcceleration=0. Mentsd el, lépj ki és játssz.

Szerk: Ajánlott bekapcsolva tartani, különben nem lesz elég gyors a függőleges tengelyen való elmozdulás (felfele/lefele nézelődés egérrel).

Látószög megváltoztatása (Change field of view)
A Dokumentumok\My Games\Skyrim mappában található skyrim.ini-ről készíts biztonsági mentést. Keresd meg a [General] részt, majd add hozzá ezt a sort: fdefaultfov=XX (ahol XX az a szög, amit használni akarsz). Ments, és lépj ki.

Gyakori összeomlás javítása (Fix common crash to desktop problem)
A Vezérlőpulton keresd meg a Hang menüt. A Lejátszás fülön kattints jobb gombbal a hangszórókon, és válaszd a Tulajdonságokat. A Speciális fülön válaszd ki a 24 bit, 44100Hz (stúdió minőség) lehetőséget. Egy bizonyos Owen nevű felhasználónak ez megoldotta a gondját. (Vik gépén egyébként ilyen beállítási lehetőség nincs.)

Függőleges szinkronizálás kikapcsolása (Disable Vsync)
A SkyrimPrefs.ini állomány [Display] részének a végéhez add hozzá ezt a sort: iPresentInterval=0. Ezzel növelhető a másodpercenkénti képkocka megjelenítési arány, és megszüntethető az egér késleltetés.

Grafikai trükkök (Graphical tweaks)
A Bethesda fórumán elég sok érdekes változóra derült fény, amelyek a SkyrimPrefs.ini állományban találhatók. Az egyes sorok végén található számjegyet ha 1-re állítod, akkor bekapcsolod az adott jellegzetességet, ha 0-ra, akkor pedig ki. Előtte persze ne felejts el biztonsági másolatot készíteni a SkyrimPrefs.ini-ről.

Itt következnek az érdekesebb változók megjelenési sorrendben, alapértelmezett értékekkel, zárójelben a jelentésükkel.
bDoDepthOfField=1 (mélységélesség legyen-e)
bTreesReceiveShadows=0 (legyenek-e árnyékok a fákon)
bDrawLandShadows=0 (legyen-e árnyék a földön)
bShowFloatingQuestMarkers=1 (mutassa-e a lebegő küldetés jelzőket)
bShowQuestMarkers=1 (mutassa-e a küldetés jelzőket)
bShowCompass=1 (mutassa-e az iránytűt)
bMouseAcceleration=1 (legyen-e egér gyorsítás (ugyanaz, mint a cikk elején))
fAutosaveEveryXMins=15.0000 (hány percenként legyen automatikus mentés)

Ryz azt javasolja, cseréljük ki az iWaterReflectHeight=512 és iWaterReflectWidth=512 sorok értékét 1024-re, és adjuk hozzá a következő sorokat a SkyrimPrefs.ini-hez, hogy növeljük a víz tükröződés minőségét.

bUseWaterReflectionBlur=1
bReflectExplosions=1
iWaterBlurAmount=4
bAutoWaterSilhouetteReflections=0
bForceHighDetailReflections=1

Ha gondod van az egér kezeléssel, X és Y tengely eltérő sebességével, akkor a Dokumentumok\My Games\Skyrim\skyrim.ini [Controls] részének a végére írd be a következő sorokat:
fMouseHeadingYScale=0.0200
fMouseHeadingXScale=0.0200
Lehet, hogy nálad más számokra lesz szükség, próbálgasd. Úgy néz ki, hogy a függőleges egérmozgás furcsa módon függ az FPS aránytól, és akinek nem a leggyorsabb a gépe, ott ez zavaró lehet.

Végül pedig íme két kép a változtatások előtt és után.

Frissítés
Saját kísérletezés eredménye az árnyékok minőségének javítása terén:
A Dokumentumok\My Games\Skyrim\SkyrimPrefs.ini [Display] részében ultra árnyéknál ezek a beállítások vannak:
iBlurDeferredShadowMask=3
fShadowDistance=8000
iShadowMapResolution=4096
fShadowBiasScale=0.15
iShadowMaskQuarter=4

Na most, ha mondjuk átírom őket ezekre:
iBlurDeferredShadowMask=4
fShadowDistance=10000
iShadowMapResolution=8192
fShadowBiasScale=0.075
iShadowMaskQuarter=5

Akkor egyrészt szebbek lesznek az árnyékok, másrészt bizonyos esetekben akadozni kezd a játék a GTX 460-as kártyámon (igaz, 32x CSAA élsimítás mellett :) ).

Bár vannak, akik szerint a Skyrimet PC-re fejlesztették elsősorban, egyértelműen látszik, hogy ez nem igaz. Részben a sokak által kifogásolt kezelőfelület, részben az itt is jelen lévő "micro stutter”, vagyis apró akadozás jelenség miatt, ami remekül megfigyelhető egy-egy barlangban, amikor elforgatjuk a kamerát: mintha néhány képkocka hiányozna, azokat átugorja a megjelenítő. Ezen segíthet a következő néhány beállítás, amit a skyrim.ini [Papyrus] részébe kell írni. Persze nem árt, ha van elegendő memória a gépünkben.

iMinMemoryPageSize=200000
iMaxMemoryPageSize=6000000
iMaxAllocatedMemoryBytes=2400000000 (ez valószínűleg nem működik, úgyhogy szinte mindegy, mit írunk ide)

Ha meg akarjuk növelni a betöltött cellák számát, a következő változtatásokat hajtsuk végre a Dokumentumok\My Games\Skyrim\skyrim.ini [General] részében:

Először a képlet:
uGridsToLoad=X
uExterior Cell Buffer=(X+1)^2
iPreloadSizeLimit=(X*1024)^2

Példa:
(alapértelmezett X: 5)

[General]
uGridsToLoad=7
uExterior Cell Buffer=64
iPreloadSizeLimit=51380224

vagy
[General]
uGridsToLoad=9
uExterior Cell Buffer=100
iPreloadSizeLimit=84934656

Minél nagyobb értékeket adunk meg, annál komolyabb teljesítményű gépre lesz szükség az akadásmentes játékhoz, 11-es X érték még a mai felső kategóriás gépeket is megizzaszthatja. Annál nagyobbat viszont nem használhatunk.

Az uGridsToLoad érték bekerül a mentésbe, és később csak így lehet csökkenteni:

1) Indítsd el a játékot a jelenlegi uGridsToLoad értékkel.
2) Töltsd be a mentett állást.
3) Lépj be konzolba, és írd be a következőket:

setini "ugridstoload:general” 5
saveini
refreshini

Ezzel helyreállítottad az eredeti uGridsToLoad beállítást, miközben a mentett játék már aktív volt.

4) Mentsd el a játékot. Az így létrehozott mentés bármilyen (alapértelmezett, vagy nagyobb) uGridsToLoad beállítással működni fog.

Megjegyzés: Mielőtt ezzel kezdesz kísérletezni, tegyél félre játékmentést, mert nem biztos, hogy működik az uGridsToLoad visszaállítás.

Végül két kép összehasonlításnak (a második az eredeti cella távolságot mutatja):
uGridsToLoad=9

uGridsToLoad=5




Forrás: http://www.morrohun.hu/hirek/2011/11/elder-scrolls-v-skyrim-beallitas-trukkok-es-javitasok/
Kategória: Javítások | Hozzáadta: sasikaa (2012-03-19)
Megtekintések száma: 2075 | Hozzászólások: 1 | Tag-ek(kulcsszavak): Skyrim beállítás, tippek-trükkök, javítások | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
Név *:
Email *:
Kód *: