Illusion skill Tippek
Az Illusion varázslatok sokak álltal nem sokat használt képesség. Tény ami tény, hogy sok pontot kell rá áldozni, hogy effektív legyen. Íme egy kis leírás, hogy a régebbi Elder Scroll-okban, és a Skyrim-ben mit is tudunk és mit érdemes csinálni az Illusion skill-t használóknak!
FONTOS: Ezek csak tippek, ha nem tetszik, ne használd!!
1. Illusion Morrowind-ben és Oblivion-ban
Pár szót szólnék az Illusion eddigi szerepéről. Azt hiszem túlzás nélkül állíthatom, hogy az egyik legimbább dolog volt az eddigi játékokban. Invisibility-vel bármilyen lehetetlen helyzetből meg lehetett lógni, bármilyen harcot el lehetett kerülni. 100%-os Chameleon-nal pedig a karakterünkről a világ nem tudott tudomást venni, azaz boxolhattunk arcba akit kívántunk az max kínjába elkezdett futkározni, megtámadni nem tudott minket. Ráadásul a 100% Chameleon-t constant effectből is ki lehetett hozni (azaz permanensen rajtunk maradt, megfelelően enchantolt cuccokkal).
2. A Skyrim-i nerf
Skyrimben (szerintem jogosan) az illusion eléggé le lett gyengítve.
- a Chameleon mint varázslat megszűnt, hozzá hasonló sincs
- az Invisibility máshogyan működik (erről lejjebb sokkal bővebben)
- nincs Paralyze (másik school-ba került, nem tudom pontosan melyikbe?)
- nincs Sanctuary (ez mondjuk már obliba se volt)
2.1 Az Invisibility-ről
(75-ös Illusion-től elérhető a varázslat)
Sokan tapasztalhatták már, hogy bőszen elnyomták a zsákmányolt Invisibility potit egy reménytelennek tűnő harc közben, azonban meglepetésükre az ellen ugyan úgy követte és támadta őket. Az ok az, hogy az Invisibility mostmár tényleg csak eltüntet minket, azonban az ellenség még hallja a trappolásunkat.
A detection Skyrimban 2 részből áll: láthatóság (mennyire vagyunk sötétbe), hang (mennyire adunk nagy hangot a mozgásunkkal, ezt befolyásolja milyen armorba vagyunk, futunk-sétálunk-lopakodunk-e). Lényegében az Invisibility annyit csinál ezek után, hogy az ellenség detektálása szempontjából mindig teljes sötétben vagyunk.
Erre a problémára én két megoldást találtam. Azaz hogy olyan legyen a láthatatlanság ahogy azt a régi gamekbe megszoktuk, azaz elnyomása után az ellenség csak pislog hogy hova tűntünk:
- Muffle + Sneak perk:
A muffle egy ugyancsak Illusion varázslat, ami a mozgásunk hangját csökkenti (úgy felezi, szóval önmagában nem elég). Ezt párosítva azzal a Sneak perkkel ami ugyancsak a mozgásunk hangját csökkenti (sneak közben csak!) a kívánt hatás elérhető (25-ös Sneak kell csak a perkhez asszem). Ennek nagy hátránya, hogy sneakelni kell közbe, ezért lassúak vagyunk (az hogy gyors vagy lassú sneakelés már mindegy), valamint a Muffle-t 2 percenként újra kell castolni, ez feltétlen ledobja az Invisibility-t.
- Enchantolt cipővel:
Tudomásom szerint több olyan cipő (ereklye) is van a játékban ami a mozgás hangját zéróra redukálja (egyet kapni Thief Guild során is, hallottam hogy dark brotherhoodból is lehet valahogy szerezni). Ha egy ilyen van rajtunk nem kell se Muffle varázslatot fenn tartani, se Sneakelni, lehet rohanni bátran
További megjegyzések:
- Van egy Illusion perk ami azt adja hogy a varázslataink "halkak" lesznek. Ezt nagyon érdemes kiváltani, mert így Invisibility újra castolás közben sem leszünk láthatóak egy pillanatig sem!
- Ha belefutunk egy NPC-be, azaz teljesen fizikailag érintkezünk vele, olyankor mindenképpen észrevesz minket, azonban ha kicsit eltávolodunk tőle csak keresgélni fog (kellemetlen lehet azért ha valahogy beszorít minket egy sarokba).
- Eddigi tapasztalataim szerint vannak olyan részek a játékban ahol a láthatatlanság (és a sneak) scriptelt módon ki van kapcsolva (ilyen volt oblivion-ban az aréna pl, itt eddig a thief guild egy küldetésében tűnt fel, az is lehet bug volt)
- Az Illusion + Conjuration továbbra is egy olyan kombó, amivel a legtöbb ellenfél nem tud mit kezdeni (kivéve ha valami irdatlan brutális self-healje van, olyankor patthelyzet van), de azért annyira nem imba mint az eddigi játékokban, mivel Spellmaking nélkül nem tudjuk az idézett lényeinket is felbuffolni vele
2.2 Illusion fejlesztés
25-től vehető a Muffle nevű varázslat, ami combaton kívül is fejleszt.
- Két kézzel párhuzamosan castolgat (így gyorsabb, nem overcharge!).
- Mana elfogy -> vár egy órát.
Ezzel én kevesebb mint 15 perc alatt 75 felett voltam. A 25 alatti fejlesztésről nem tudok szólni, mivel nekem Bretonnal alapból volt annyi.
2.3 Master trainer + könyvek
Drevis Neloren az illusion mester, őt kell keresni elsősorban, nála vásárolhatunk varázskönyveket, s 90es illusion elérése után ő adja az "Illusion Ritual Spell" küldetést, aminek teljesítése feltétel a mester szintű könyvek eléréséhez.