Bleak Falls Barrow
Bleak Falls Barrow
A főúton hamar visszaérek Riverwoodba. Örömmel látom, hogy az erősítés megérkezett, Whiteruni őrök állomásoznak a falu határában. Beköszönök Gerdurnak. Nagyon örül a katonáknak és köszöni a segítséget. A főutcán összefutok Lucannal, a helyi kereskedővel. Kérdezi, nem felejtettem-e el az Arany Karmot, az ellopott családi ereklyét? Természetesen nem, most indulok oda, visszaszerzem neki. Örül a hírnek. Megkérdezem tőle, merre is található ez a Bleak Falls Barrow. Elmagyarázza. Fenn a hegyen, egy kanyargós ösvény vezet arrafelé. A húga kikísér a falu végéig.
A várost magam mögött hagyva elindulok a hegynek felfelé vezető úton. Útközben egy romos őrtorony mellett belefutok pár banditába. Később a hulláikban kutatva rájövök, sajnos nem az Arany Karom tolvajok voltak. További egy órányi kapaszkodás után megérkezek az ősi rom bejáratához. Három bandita őrzi az ajtót. Gyanútlanul beszélgetnek. Ha minden igaz, egy társukra várnak, egy sötét elfre, aki késik. No, akkor ők lesznek azok akik kirabolták a boltot! Lemészárolom őket, de az Arany Karom nincs náluk. Nincs más hátra, meg kell keresni az elfet.
A rom belseje nem tartogat meglepetéseket. Néha patkányok, néha banditák támadnak rám. Könnyen megbirkózok velük. Sok kincsesládát találok elrejtett zugokban, ezeket kifosztom. Hirtelen lépéseket hallok. Előttem pár méterre egy bandita lopakodik. Nem vesz észre. Halkan követem. A bandita egy terembe ér, melynek túlsó végében egy vas ajtó zárja el a továbbjutást. A terem közepén egy kar. Valószínűleg az ajtót nyitja. Vagy nem. A bandita nem foglalkozik a bal oldalon található forgatható totemekkel, sem a rajtuk található a szimbólumokkal. Simán meghúzza a kart. Több tucatnyi nyílvessző fúródik a testébe. Én már okosabb vagyok. Rövid tanakodás után beállítom a szimbólumokat úgy, hogy a szemközti falon található sorrenddel megegyezzen. Meghúzom a kart. A nyílzápor elmarad, az ajtó kinyílik. Amatőrök, legyintek, és eltakarítom a bandita hulláját az útból.
A rom belseje felé haladva kezd feltűnni, hogy erre már nem nagyon járt senki. Egyre nagyobb a sötétség és egyre sűrűbb pókháló fogad szinte minden sarkon. Kisvártatva hangokat hallok. Valaki segítségért kiabál. "Te vagy az Harknir? Björn? Soling?" Készenlétbe helyezem a fegyverem, és keresem a hang forrását. Egy teremhez érek. A bejutást áthatolhatatlannak tűnő pókháló akadályozza. Átvágom magam, és megpillantom a sötét elfet. Mozdulatlanul áll, állig begubózva. Megörül amikor meglát, és kéri, szabadítsam ki. Rutinos kalandozók tudják, ahol friss gubó van, ott rendre megtalálható az is, aki ezt készítette. Nem tévedek. A következő másodpercben egy hatalmas Frostbite pók ugrik a nyakamba. Kemény ellenfél, de legyűröm.
Mielőtt kiszabadítanám az elfet, rátérek az "üzletre". Kérem a Karmot. Adná ő, de meg sem tud moccani, előbb talán szabadítsam ki. Jogos. Kivágom a gubóból. Nem is lenne igazi tolvaj, ha a szabadulása után nem próbálna meg kereket oldani. Villámgyorsan futásnak ered, a rom ismeretlen belseje felé. Én utána. A következő sarkon eltűnik a szemem elől. Bízok benne, hogy nincs hátsó kijárat, és nem lóg meg a Karommal. Bár a legfontosabb a sárkánytábla, de jó lenne a kereskedőtől is begyűjteni némi jutalmat. Főleg, hogy megigértem neki... Hamarosan egy ajtó előtt állok, amely a kripta belső szentélyébe vezet. Belépek.
A kriptában balra Draugr-ok fogadnak. Jobbra a sötét elf holtteste. Előbbiek azon ősi Északi hősök előhalott változatai, akiket ide temettek évszázadokkal ezelőtt. Nem tetszik nekik, hogy valaki háborgatja a nyugalmukat, ezért azonnal támadnak aki él és mozog. Az elf valószínűleg ezt nem tudta. Miután az első zombikat leölöm, végre sikerül átkutatnom a peches tolvaj hulláját. Megtalálom az Arany Karmot, és az elf naplóját. "Villámgyors Arvel", így hívták. Pechére, nem volt elég gyors. A naplóját sebtiben átlapozom. Unalmas hencegő feljegyzések, semmi extra. Egy bejegyzésen azért megakad a szemem. A Karom nem más, mint egy kulcs, amely a belső kriptát nyitja. Minden információ ami kell a zárhoz, a Karmon megtalálható. Megfordítom, és valóban. A Karom alján három ismerős szimbólumot látok. Az elf pontosan tudta, mit lopott el, és hogy hol használja. Csupán a kripta lakóival nem volt tisztában. Mondom én, hogy amatőrök.
A következő pár teremben átverekszem magam a koporsókból előmászó mérges Északi ősökön. Kisvártatva egy ajtó előtt állok. Zárszerkezete trükkös, három körívet kellene megfelelő sorrendbe állítani. Alatta három lyuk. A szimbólumok megegyeznek a korábban látottakkal, és persze a Karom jeleivel. Megnézem az Arany Karmot, illeszkedik a lyukba, ezt a zárat nyitja. A szimbólumokat beállítom olyan sorrendben, ahogy az a kulcson van. Az ajtó felnyílik. Egy hatalmas terembe jutok. Ez lesz az a terem, amelyről a varázsló, Farengar beszélt.
A terem közepén egy emelvény áll. Mögötte egy hatalmas, kézzel faragott kőfal. Alját ősi írások díszítik, a felső részén pedig egy faragott sárkányfej néz le rám. A fal előtt egy koporsó, mellette kincsesláda. Túl nagy a csend. Gyanús. Nagyon gyanús. Keressük meg a sárkánykövet, és húzzunk innen! Az írásokkal teli falhoz közeledve furcsa érzés kerít hatalmába. Minél közelebb érek, annál erősebb ez az érzés. A falhoz lépve aztan elsötétül minden. Furcsa erő járja át a testem. Kaptam valamit. Nem tudom mit, de érzem, hogy erős. Nincs időm töprengeni a történteken, mert az emelvény közepén álló koporsó kinyílik. Egy minden eddiginél erősebb Draugr, a kripta őre lép elő belőle. Nehéz és kimerítő harc árán, de legyőzöm. Várom a folytatást, de nincs több zombi. A kripta őrének hullájában megtalálom a sárkánykövet. A koporsó melletti kincsesládából is elrakok minden értéket. Meg van minden, amiért jöttem!
Szerencsére nem kell visszamennem a bejárathoz, az írásokkal teli fal mellett észreveszek egy lépcsőt, amely a felszínre vezet. Kilépek a szabadba, és nagyot szippantok a friss levegőbe. Whiterunba visszafelé még beugrok Riverwoodba, és leadom az Arany Karmot Lucannak. Nem mondom el neki, mi is ez valójában. Nem kell neki erről tudnia. 400 arany a jutalmam.
Sietek vissza a sárkánykővel Farengarhoz.
Küldetés főbb részei:
- Beszélj Farengarral, és indulj el a térképen jelzett helyre
- Szerezd meg a sárkánykövet (dragonstone) és vidd vissza Farengarnak
Egyéb tennivalók
- Szerezd meg a Arany Karmot (Golden Claw) és vidd vissza Lucannak
Fontosabb tárgyak
- Arvel naplója, benne a sorrend
- Sárkánykő
- Arany Karom
- Word of Power: Force, Unrelenting Force